lauantai 31. maaliskuuta 2012

mansikoita ja koulumatkaa

Täällä Perpignanissa lämpötilat näyttää Ranskan huippulukemia ja mä uskaltauduin tänään ekaa kertaa shortseissa ja sandaaleissa ulos! Kauppoihinkin oli jo ekat mansikat ehtineet, vaikka eihän ne tietenkään vetäny vertoja suomalaisille makeille mansikoille, mutta eipäs ne hirveesti maksaneetkaan kun puoli kiloa sai eurolla! Tässä vielä vähän kuvia eiliseltä, kun nappasin kameran mukaan koulumatkalle. Mä oon vähän järkkyttyny kuinka nopeesti täällä kevät etenee ku nyt on jo ihan kesäkelit mun mielestä, noh tiistaina sentään saadaan vettäkin vaihteeksi.



meijän rapussa on nätit ikkunat
 
ja aika nostalginen laatotus
 

mä rakastan näitä kukkivia puita
 
Ja palmuja <3 mä en voi vieläkään oikeen uskoo että asun paikassa jossa on PALMUJA!

Ja puutki alkaa pikku hiljaa jo vihertää
 
"Oikeuspalatsi"


tää oikeustalo on mun mielestä vähän pelottava






Oliivipuut on niin kauniin värisiä


sitten matka jatkuikin vähän köyhemmille kulmille jossa isoveli valvoo niinku tossa mustassa neliössä muistutetaan



Aina välillä pitää muistuttaa että ollaan kuitenki Kataloniassa vaikkakin Ranskan puolella

Mallorcalaisten kuninkaiden palatsin etupihallakin oli jo puut puhjenneet kukkaan
 


Tässä vielä kuva menopelistä

Sitten oltiinkin jo saavutettu yliopisto
 Meillä on vielä ens viikko luentoja ja sitten päästäänkin kahden viikon pääsiäislomalle! Tosin mulla on aika kovat odotukset lomalle kun kesäduuni pitäis löytyy ja alottaa se tentteihin luku. Noh jos nää ihanat ilmat jatkuu ni eiköhän me päästä rannallekki ja tai pikkukyliin kevättä ihastelemaan. Perpignan kun alkaa taas tuntua vähän liian ahtaalta kun rugbyhullut brittituristit vallottaa baarit ja kahvilat... Tänään kuitenkin Katalaanit valtasivat kadut Corre llengualla ja tunnelma olikin aika festiu! Siitä sittten huomenna enemmän ;)

1 kommentti:

Tuija kirjoitti...

Niin kaunista! Meille tuli lunta lisää viime yönä....