tiistai 1. toukokuuta 2012

VALI VALI :(

 Buu täällä etelässä vaan myrskyää ja tuulee edelleen. Se että pääsin huhtikuun ekana päivänä rannalle makoilemaan olikin pelkää julmaa aprillipilaa, oikeesti tää kuukaus meni neljän seinän sisällä päntätessä ja ihmettelemässä millon se sade ja tuuli loppuu. Just.. Fiilis on ollu sama ku kuvan liilapäisellä homssulla (vai mikäköhän se on lajiltaan) eikä aika vaan tahdo kulua...


 Pistetään listalla nämä tän hetken top 10 ärsytykset jos vaikka vähän helpottais:

1. Ranska ja pankit.
Heräsin perjantaiaamuna pankilta tulleeseen tekstariin jossa ilmotettiin mun tilin olevan vuokran verran miinuksella. Apua! Eks ne idiootit osannutkaan tallettaa sitä rahaa sinne tilille ku kävin pankissa viime kuun lopulla? Onkohan mulla vielä se kuitti? Miks ne ei oo ilmottanu mulle aiemmin? Pienen nettipankkeilun jälkeen kävi ilmi että onneksi raha oli tallentunut oikein tilille MUTTA ne urpot olivatkin siirtäneet kahdesti mun vuokran huhtikuussa, eikä kumpikaan oikeana päivänä?! Eikö noiden nettijuttujen pitäis olla automaattisia? Eka maksu oli lähteny 6 päivää oikean maksupäivän jälkeen ja sitten olivat vielä kuun puolessa välissä maksaneet uudestaan. Ja en ole muuten kertaakaan onnistunu maksamaan normaalisti vuokraa.. Ranskalaiset pankit rulettaa!! Voisin kirjottaa ihan oman postauksen pankin kanssa asioimisesta kun täällä se vaan on niin vaikeaa.

2. Lukihäiriö
 :( Vaikka luen tavuttaen tekstini läpi ainakin kaksi kertaa löydän sieltä joka kerta virheitä senkin jälkeen. Vai mites noi "identti"-kriisit tai poikaystävän "vaakuttelut". Pikkuveli tykkäs lukee mun lukion muistiinpanoja, ei sen takia että ne olis ollu tosi informatiivisiä, vaan sen takia että sai niistä kunnon naurut. Esim. psykan vihon kanteen olin raapustanu isolla; Psygologia. Naamapalmu.

3. Poikaystävän sisustustaidot.
 Kyllä, se on kartta, katalonian kartta ja se on meidän seinällä ja ei sitä ei saatu ilmaiseksi vaan hän oli sen ostanut. (Ei toi nyt niin paha oo oikeesti koska kartat on kivoja mutta silti vähän ala-aste fiilikset tosta tulee.) Muita hienoja sisustuselemettejä on pari randomtarraa joita on ilmestyny mm. vessaan ja telkkaritasoon ja sellaset taksikuskien imukupilla varustetut tuplaminichileliput jotka on jo koristanu meidän ikkunaa muutosta asti. (Ne liput on niin kitchiä että mäkin oon kiintyny niihin.) Onneks mä sain sentään sen yhden seinän peittävän katalonian lipun alas revittyä. (Oikeesti Pancho tais ottaa sen ite mukaan johonki matsiin ja unohti vaan ripustaa sen takas.)



4. Naaprit.
Meidän naapurit on alotti tänään sodan. Teknojumputus vs. viulunrääkkäys/urkupimputus. Ja eihän noita ees muuten kuuluis onneks seinien läpi mutta meidän rappu resonoi KAIKEN, mä tunnen kaikki naapurini ja juorut ilman että tunnistaisin niitä ehkä kadulla. Mä myös luulin puoli vuotta että meijän seinänaapurin koira oli pikkunen valkonen terrieri?! kun oikeesti se on musta keskikokonen rakki.. Onneks jossain vaiheessa hiljeni ku käytävässä kajahti pahaenteisesti "quatrieme!!!"

5. Saan hampaita!!
On tainu tulla liika taas luettua kun viisauden hampaat punkee ulos. Mitä?! mut nehän lupas viime kesänä hampilääkärissä ettei ne sieltä tule kun on jo niin kauan siellä hengaillu :( Ja täähän meni just sopivasti ku täällä vietetään neljän päivän viikonloppua (kiitos ranskalaisten siltojen) ja sitten keskiviikkona alkaakin ne tentit. Noh onneks se viimeinenkin taitaa puskea sieltä ihan suoraan että ikenet on vaan vähän hellinä ja leuka kankeana. Niin, kun en saa suuta auki oikeessa elämässä pitää sitä tulla tänne aukomaan klo kahdelta yöllä. Mä lupaan viimeistään perjantaina mennä lääkäriin jos tää ei nyt tästä parane, viime kerran sorkkimisesta jäi vaan vähän traumoja ja mieleen palautui sanat "tiedän paikan kamalan.."




6. Vappu.
Tänään oli vappuaatto ja mä en saannut taaskaan painaa lakkia päähän. Oon sen tasan kaks kertaa tehnyt; lakkiaisissa vuonna 2008 ja viime vappuna :( Ja viime vappu oli ihan hanurista...
Alla esimerkkiä ekalta kerralta.


7. Kotityöt. 
Mä luulen että oon saannu kirouksen mun mummon lahjottamasta perintökalleus-keittiöliinasta jonka se oli saanut anopiltaan isovanhempieni yhteen muuttaessa. Kettiöliina on ihanaa 50/60-luvun desingia jossa blondi tyttö ja mustapartainen poika nojaavat toisiinsa liinaa yhdessä kannatellen, äitimairen ajatus lahjaa ostaessa oli että nuoripari ottaisi liinasta oppia ja näin jakaisivat kotityöt tasavertaisesti sulassa sovussa keskenään. Totuushan on se ettei mummo ikinä edes tuoliaan itselleen järjestä ruokapöydästä vaan aina  häärii keittiössä ja kantaa lisää ruokaa pöytään jatkuvasti kun iso(isä)n useammiten löytää siitä nojatuolistaan telkkarin edestä. Vaikeata on myös tässä taloudessa ollut kotihommien jaot kun toinen on kasvanut kodissa jossa on ollut kotitaloudenhoitaja nämä hommat hoitamassa. No onneksi rennolla otteella mennään ja kun välillä kiekaisen muistutukseks että "no soy tu nana!" niin taas pitkälle päästään.

8. Synttärit. 
Ekaks mua alko säälittää ettei me päästä juhlistaa Panchon synttäreitä kunnolla koska just samana päivänä alkaa se kolmen viikon pituinen tenttijakso. Mutta sitte ajatukset vaelsivatkin omiin synttäreihin elokuuhun ja paniikki iski :( Täällähän ei tule olemaan kukaan sillon kun Pancho on toivottavasti jo lähtenyt Chileen niitä viimeisiä opintopisteitään suorittamaan ja kaikki mun ylipistokamut on omissa kaupungeissaan tai ties missä kesälomaansa viettämässä.

9. Tentit
Stressi+epätoivo.
Hienoa lisää tuovat aineet kuten esihistorian arkeologia, joihin vaikkakin kiinnostusta riittää en näe mitään tulevaisuutta itselleni alalla. Jos ei muuta niin ainaki noi mun raapustelut on aika huvittavia ja saan hienoja aiheita uniin, tänään aamulla löysin itseni ala-asteen pukuhuoneesta valmistautumassa korismatsiin esi-ihmiset vs. modernit ihmiset, jostain syystä ajattelin että näiden eri kehitysmuotojen saattavan olevan hyödyllisiä esihistoriallisten ihmisten kannalta; eks ne pitkät kädet koriksessa olekkin paljon tärkeemmät kun että vaikka osaisi juosta kahdella jalalla...


10. Minä itse.
Miksi mä olen koneella kello kolme yöllä kirjottamassa blogiin kun voisin olla nukkumassa ja keräämässä energiaa huomiseen päntäämiseen ja saisin mun rytmin normaaliksi ettei mun tarvis nuokkua sitten siellä kokeessa keskiviikko aamuna!


No onneks kuukausikin ehti jo vaihtua ja siellä kalasteleekin rento Rontti ja aurinkokin paistaa. Olokin ehti keventyä vähän tässä valittaessa ja ylihuomisen jälkeen kun se eka tentti on saatu alta pois niin ne toiset tuleekin ryminällä ja kohta onkin jo kesäloma ja tohon viereen välimeren rannallekkin pääsee makoilemaan. Ja jos nyt jotain positiivistakin voisi mainita tästä kuusta, niin elokuun lopulle lupautui alustavasti paikka valokuvausfestareille töihin, nyt vaan pitäis keksiä mitä tekis noi kaks kuukautta ennen sitä.


Hyvää vappupäivää kaikille!!!


4 kommenttia:

aNNiKa kirjoitti...

Hauskoja sisustuselementtejä :) Tsemppiä viisaudenhampaan kanssa taisteluun ja tentteihin.. viisaudenhampaat on ehkä pahinta mitä maailmassa on!

Iina kirjoitti...

jep pojat on poikia... Onneks toi viisaudenhammas (tai ne hermostunneet ikenet) on nyt jo vähän rauhottunu näillä mun poppakonsteilla :)

Tuija kirjoitti...

sanot sille Pancholle että sun äiti on hyvin loukkaantunut jos Iina joutuu kotitöihin!

Iina kirjoitti...

jep minuthan se prinsessaksi kasvatettiin :) Ainaki nyt tenttien aikana se vihdoin tunnusti että tää meijän hima on vähän räjähtäny ku yleensä sen mielestä oon vaan yli siisti :D